Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 316 днів. За цей час ми опублікували 26448 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Безрейковий трамвай в Ібіні. Фото: Wikipedia

П’ятого грудня у місті Ібінь, що в китайській провінції Сичуань, запустили першу лінію самокерованого безрейкового трамваю, повідомляє Shanghaiist.

Система ART (Autonomous Rail Rapid Transit) є свого роду гібридом електрички, трамваю й автобусу. Вагони їздять нанесеною на поверхню дороги розміткою, керуючись сенсорами та камерами.

Фото: Shanghaiist

Трамвай живиться літій-титанатними батареями. Одного заряду вистачає на 40 кілометрів. Час зарядки складає 10 хвилин для 25-кілометрової поїздки, а щоб підзарядитися на додаткові два-три кілометри, достатньо 30 секунд.

Трисекційний вагон має низьку підлогу і може вміщати до 300 пасажирів. Він їде на швидкості 70 км/год. Завдяки відсутності пілота вагон може їхати в обох напрямках, не розвертаючись.

Безрейковий трамвай в Ібіні. Фото: Wikipedia

Довжина маршруту в Ібіні складає 17,7 кілометра. Передбачаться, що на першому етапі безрейковий трамвай перевозитиме понад 10 тисяч пасажирів щодня, а після розширення мережі показник зросте до 25 тисяч.

Зупинка безрейкового трамваю в Ібіні. Фото: Wikipedia

Китай розробляє безрейкові трамваї з 2013 року, щоб розвантажити трафік у густонаселених мегаполісах і заразом покращити екологічну ситуацію. Ця система також вважається дешевшою за метро й навіть за звичайний трамвай завдяки відсутності потреби в прокладанні колій. Вартість будівництва одного вагону складає 2,2 мільйона доларів (приблизно 50 мільйонів гривень). Для порівняння, чотири кілометри лінії метро на Виноградар, згідно з тендером, коштуватимуть принаймні шість мільярдів гривень.

У 2017 році трамвай вперше презентували в місті Чжучжоу (на відео). Та досі систему випробовували лише тестовому режимі. Зокрема, трамвай тестували посеред пустелі в Катарі, розраховуючи використати його під час Чемпіонату світу з футболу-2022.

Дивіться фото: У Гельсінкі запустили безпілотні мікроавтобуси

Нагадаємо, в американському місті Канзас-сіті, штат Міссурі, побудували лінію безоплатного трамваю. Наступного року скасують оплату за проїзд в автобусах.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button