Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Третього червня депутати підтримали у першому читанні два законопроєкти, які зобов’язують пішоходів носити світлоповертальні елементи у темний час доби та посилюють відповідальність пішоходів за порушення правил дорожнього руху.

Законопроєкт 2694 зобов’язує пішоходів у темний час доби чи в умовах недостатньої видимості привертати увагу до себе за допомогою світловідбивного одягу або інших елементів. Вважають, що таким чином зменшать кількість аварій за участі пішоходів.

Автори дозволяють пішоходам обрати елемент на свій смак, зазначаючи, що існують «різні брелоки, стрічки, жилети, наклейки тощо».

Законопроєкт 2697 пропонує підвищити штрафи для пішоходів за порушення правил дорожнього руху, а також виключити такий вид адміністративного стягнення як попередження.

«Рівень відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху явно не відповідає рівню суспільної небезпеки вчинюваних ними дій та розміру і характеру шкоди (у тому числі й потенційної), заподіяної іншим учасникам дорожнього руху», – йдеться у пояснювальній записці.

Автори вважають, що зараз значна кількість кількість аварій трапляється «саме за вини пішоходів», які переходять вулиці у непередбачених місцях, та ще й у стані сп’яніння.

Зазначимо, що за даними поліції, торік в Україні з вини пішоходів сталося 3% аварій, які призвели до смертельних випадків.

Обидва законопроєкти розробили депутати від «Слуги народу» Олександр Бакумов, В’ячеслав Медяник і Владлен Неклюдов. Згідно з деклараціями, Бакумов володіє автомобілями Mercedes-Benz GLE 250D та Porsche Macan, Медяник є власником Porche Cayenne та BMV 523і, Неклюдов – Nissan Almera.

Директор компанії А+С Україна Дмитро Беспалов у коментарі Хмарочосу зауважив, що в країнах Європи заходи, спрямовані на попередження аварій з пішоходами, такі як носіння світловідбивних жилетів або Дні безпеки, мають популяризаційну мету. Їм передує інфраструктура, яка мінімізує ризики в разі помилок учасників дорожнього руху, зокрема безпечні переходи. Водночас в умовах міської інфраструктури в Україні деякі люди фізично не можуть ходити за правилами.

На цьому тлі в Україні додаткові заходи мають не популяризаційний характер, а демонстрацію сили з боку автомобілістів. Пішоходам навіюють: «Ви слабкі, ви ніхто, носіть ошийники, жовті штани». Експерт згадує знаки, які виділяють представників певних каст у деяких культурах.

Нагадаємо, Хмарочос уже пояснював, чому законопроєкт 2697, який передбачає посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху, – це погана ідея.

Фото: Octavian Rosca, Unsplash

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button