«Перекласти відповідальність за вбивства на дорогах»: експерт коментує проєкт про сигнальні жилети для пішоходів
Олег Шмід вважає, що законотворці обирають «особливий» український шлях замість принципів Vision Zero.
Олег Шмід вважає, що законотворці обирають «особливий» український шлях замість принципів Vision Zero.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Ініційоване депутатами зобов’язання пішоходів вдягати світловідбиваючі елементи – це витончений спосіб перекласти відповідальність за вбивства на дорогах з водіїв на їхніх жертв, вважає Олег Шмід, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» та позаштатний радник міського голови Львова з питань транспортної інфраструктури.
«Тепер разом із перевищеннями швидкості чи проїздом на червоне світло нарівні буде розглядатися факт – мав пішохід світловідбиваючі елементи чи не мав. А може, й досить буде одного висновку – “не мав!” – і тоді інші причини наїзду взагалі не будуть братися до уваги», – зазначив Шмід у коментарі «Хмарочосу».
На його думку, із запровадженням системи автоматичної фотофіксації порушень стало зрозуміло, наскільки масовим є перевищення швидкості на дорогах і що є справжньою причиною нещасних випадків.
«Але замість того, щоб наполегливо і послідовно, як усі інші цивілізовані міста, здійснювати справжні заходи, які допоможуть досягнути Vision Zero – нульової смертності на міських вулицях, ми вчергове обираємо “особливий” український шлях: вбрати мешканців міст, які увечері йдуть до ресторанів чи до театру, як ялинку», – вважає експерт.
Принципи Vision Zero вже запроваджено у багатьох європейських містах. Головна ідея полягає в усвідомленні того, що людям властиво робити помилки, а сама система помилятись не повинна. Таким чином акцент робиться на влаштуванні безпечної дорожньої інфраструктури. Наприклад, завдяки облаштуванню безпечних пішохідних переходів кількість аварій із жертвами у Варшаві за 2019 рік знизилася на 20%. В Осло протягом 2019 року внаслідок аварій на дорогах загинула одна людина.
Нагадаємо, третього червня Верховна Рада підтримала у першому читанні два законопроєкти, які зобов’язують пішоходів носити світлоповертальні елементи у темний час доби та посилюють відповідальність пішоходів за порушення правил дорожнього руху.
Автори вважають, що зараз значна кількість кількість аварій трапляється «саме за вини пішоходів», які переходять вулиці у непередбачених місцях, та ще й у стані сп’яніння. Водночас, за даними поліції, торік в Україні з вини пішоходів сталося 3% аварій, які призвели до смертельних випадків.
Читайте також: У Раді хочуть збільшити штрафи для пішоходів-порушників. Пояснюємо, чому це погана ідея
Фото: Artem Tryhub, Unsplash
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті