Як змінився Париж за шість років мерства Анн Ідальго?
Муніципалітет столиці Франції провадить політику, яка заохочує велосипедний і пішохідний рух та ускладнює пересування на автомобілі.
Муніципалітет столиці Франції провадить політику, яка заохочує велосипедний і пішохідний рух та ускладнює пересування на автомобілі.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Анн Ідальго – перша жінка на посаді мера Парижа за всю історію міста – була переобрана головою столиці Франції 28 червня. За неї у першому турі проголосували понад 50% виборців. Time згадує, чого їй вдалося досягти за попередній шестирічний термін.
Екологічність і сталий розвиток міст набувають щобільшого значення. Адже саме міста, займаючи лише 2% площі землі, споживають 78% світової енергії та виробляють 60% від усієї кількості вуглецю, згідно з даними ООН. Політика мерії Парижа свідчить про усвідомлення цієї відповідальності.
Так, Ідальго створила майже 1400 кілометрів велодоріжок, і в планах – розширювати веломережу надалі. Разом із тим вона прибрала тисячі паркомісць і повністю закрила для автомобільного руху кілька важливих доріг.
З 2024 року у Парижі буде заборонено рух дизельних автомобілів.
У місті створили мапу енергоеефективності будинків і вже модернізували близько 50 тисяч із них.
Ідальго зробила низку бюрократизованих будівельних норм гнучкішими, наприклад, дозволивши жителям садити дерева на своїх подвір’ях – раніше для цього потрібно було отримати купу дозволів.
Під час пандемії коронавірусу Ідальго скористалася моментом, аби принагідно облаштувати у Парижі ще 50 кілометрів велосмуг, які стали називати коронавелодоріжками.
Коли у середині травня місто почало виходити з локдауну, парижани виявили, що вже не можна проїхати на автомобілі, наприклад, вулицею Ріволі, яка простягається від парку Тюїльрі до площі Бастилії. Цей маршрут пролягає й повз Отель-де-Віль, де базується муніципалітет.
«Я часто їжджу на велосипеді з дому на роботу в адміністрації, і там немає машин, лише велосипеди та пішоходи. Раптом там утворився такий тихий простір», – зазначає Ідальго.
Ідея, яку її команда планує втілювати надалі, – концепція «15-хвилинного міста». Передбачається, що інфраструктура – громадський транспорт, магазини та школи – має бути у 15-хвилинній пішій доступності від дому.
Ідальго також має плани трансформації міста до Олімпійських ігор, які пройдуть у Парижі у липні 2024 року. Басейни, які облаштують біля берегів Сени, функціонуватимуть і після завершення Ігор як громадські локації, а сама очищена річка стане придатною для купання.
На департамент Сена-Сен-Дені, що прилягає до Парижа і є одним із найбідніших зон Франції, очікує будівельний бум: там планують звести екологічне Олімпійське містечко та аквацентр. Також розширюватимуть мережу швидкісного електротранспорту.
При цьому Ідальго розірвала спонсорську угоду на 100 мільйонів євро з нафтогазовою компанію Total та взагалі відмовилася від підтримки Олімпійських ігор з боку компаній, які займаються вуглеводневою енергетикою.
Звісно, не всі парижани підтримують політику Ідальго. Наступного дня після зустрічі з нею авторки Time тисячі водіїв Uber та приватних сервісів таксі влаштували акцію протесту проти антиавтомобільної програми муніципалітету.
Читайте також: Біля визначних пам’яток Парижа висадять сади й гаї
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті