Коаліція 96 міст світу закликає створювати «15-хвилинні міста»
Інфраструктура має бути у 15-хвилинній доступності від дому для кожного пішохода або велосипедиста.
Інфраструктура має бути у 15-хвилинній доступності від дому для кожного пішохода або велосипедиста.
Міжнародна коаліція C40, до якої входять представники 96 міст, рекомендує створювати «15-хвилинні міста». Про це йдеться в оприлюдненій коаліцією 15 липня програмі щодо відновлення економіки за коронавірусної кризи, повідомляє Bloomberg CityLab.
Найактивніше ідею «міста 15 хвилин» просуває мерка Парижа Анн Ідальго. Згідно з нею, культурна, освітня, медична, комерційна та офісна інфраструктура має бути у 15-хвилинній доступності від дому для кожного пішохода або велосипедиста.
Ідея щільнішого міського простору, децентралізації й роззосередження міського життя та пішоходизації вулиць – не нова. Її, зокрема, проповідували учасники руху Нового урбанізму, своєю чергою натхненні американською урбаністкою Джейн Джейкобс.
Необхідність у пошуку нових концепцій містопланування наново постала через кліматичні зміни та пандемію коронавірусу, яка вдарила по багатьом комерційним структурам, таким як шопінг-моли, бізнес-комплекси тощо. Вже зараз у США планують перебудовувати занепалі торговельні центри на мультифункціональну забудову.
Щільність і піша доступність у рамках «міста 15 хвилин» пітримуватиме локальні бізнеси й одночасно сприятиме зменшенню викидів, які в урбанізованому середовищі утворюються переважно через транспорт. Чим більший commute time – час поїздки, наприклад, з дому на роботу, тим вагоміший вплив на довкілля. Інтернет-шопінг і доставка лише погіршують цю проблему.
«Ми прагнемо заохотити людей купувати локальне і забути про Amazon», – заявила мерка Монреаля Валері Плант, учасниця C40.
Прихильники концепції «міста 15 хвилин» наголошують, що ідея полягає не в тому, аби оголосити війну автомобілям або будувати Лувр на кожному розі, – це радше питання пріоритетів і векторів розвитку. Крім того, рішення мають бути комплексними: недостатньо, наприклад, розширити тротуар і додати велосмугу, якщо поряд залишається автомобільна артерія зі швидким рухом.
Саме тому, наприклад, спроби трансформувати Тайсонс-Корнер, передмістя Вашингтона, виявилися недостатньо вдалими. Протягом останнього десятиріччя офісні та комерційні площі заміняли на мультифункціональну забудову високої щільності, що справді сприяло розвитку малого місцевого бізнесу, проте створити інфраструктуру, сприятливу для пішоходів і велосипедистів, не вдалося. Тож жителі Тайсонса, як і раніше, дотримуються старої моделі мобільності та їздять на роботу до Вашингтона.
Фото: facebook.com/HidalgoAnne
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті