У Львові впроваджують е-квиток. Як він відрізнятиметься від київського?
Е-квиток передбачає можливість оплати за час поїздки без доплати за кожну пересадку, поділ на міську та приміську зони та оплату за транспортну роботу.
Е-квиток передбачає можливість оплати за час поїздки без доплати за кожну пересадку, поділ на міську та приміську зони та оплату за транспортну роботу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
12 березня у Львові підписали угоду між ЛКП «Львівавтодор» та чесько-українським консорціумом компаній Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe – Municipal Technologies LLC про впровадження електронного квитка.
Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради у своєму блозі разом із Романом Левом, заступником директора ЛКП «Львівавтодор» з автоматизованих систем, розказали, яким буде і як працюватиме цей квиток.
За їхніми словами, львівський квиток суттєво відрізнятиметься від електронних квитків, впроваджених в інших містах України, зокрема у Києві. Як саме?
Перш за все, планують розділити Львів і приміські території на дві зони. Оскільки громадський транспорт дотаційний, то нелогічно, щоб громада міста Львова доплачувала за послуги для інших громад.
До першої зони входитиме Львівська об’єднана територіальна громада.
«Чи ви живете у Зашкові, Рудно, Винниках чи на Сихові, буде єдиний тариф для всієї ОТГ», – пояснив Андрій Білий.
Друга зона матиме 10-15 кілометрів від Львова. Для цього до системи електронного квитка долучать приміських перевізників.
«Оскільки межі другої зони будуть зростати, то ми також дамо можливість платити менше тим, хто їде 2-3 зупинки», – пояснив Роман Лев.
У Львові не планують повністю відмовлятися від паперових квитків. Одноразовий проїзний паперовий квиток без пересадок можна буде далі придбати у водія транспорту. Крім того, буде доступний одноразовий проїзний квиток з пересадкою протягом 40 хвилин. Це дасть змогу користуватися кількома видами транспорту впродовж цього часу за єдиним квитком. Також будуть у наявності одноденний, тижневий, місячний, піврічний і річний проїзні квитки.
«Тариф за 40 хвилин, який включатиме кілька пересадок, коштуватиме 10 грн, потребуватиме, за підрахунками, близько 800 млн грн дотації з міста. Сьогодні місто виділяє від 500 до 800 млн грн щороку», – зауважив Андрій Білий.
Гостям міста пропонуватимуть короткотермінові туристичні абонементи на один або кілька днів. Їхня вартість може бути включена в туристичну картку.
Збережуться пільгові тарифи для школярів та студентів з можливістю придбання абонементів на 30, 180 і 365 днів. Місячний абонемент коштуватиме 300-500 грн за безлімітне користування транспортом, а разовий квиток – 10-15 грн.
Із впровадженням е-квитка у Львові перейдуть на оплату за транспортну роботу. Це означає, що перевізникам будуть платитимуть за кілометр пройденого маршруту. Такий підхід має заохотити приватних перевізників долучатися до системи електронного квитка і передбачатиме гнучку систему штрафів і бонусів. Єдиний оператор збиратиме кошти через різні тарифи, а тоді розраховується з перевізниками відповідно до виконаної роботи. Про переваги оплату за транспортну роботу «Хмарочос» писав раніше.
«У Вінниці не хочуть приватні перевізники переходити на е-квиток, у Києві не хочуть. Тобто там це впровадили на комунальному транспорті, де є вертикаль, де можна керувати процесами. І по суті це стало безготівковою формою оплати з поєднанням тарифів на різних транспортах, – розповідає Андрій Білий. – Ми зробили категорично інше, і це насправді змінює парадигму відносин між пасажиром і перевізником. В перевізника зникає мотивація їздити швидко, не по графіку, обганяти один одного, обганяти автобус, чекати на зупинках, поки всі дійдуть […]». За словами чиновника, всі перевізники хочуть оплату за кілометр транспортної роботи, щоб зробити бізнес прозорим.
80% оплати за кілометр транспортної роботи у Львові становитиме, собівартість послуги, а 20% нараховуватимуть як бонуси за виконання KPI. Бонуси нараховуватимуть за наступні показники: максимум 5% за випуск, тобто за кількість автобусів, яка виїхала, максимум 6% за дотримування графіку, максимум 5% за виконання рейсів, максимум 2% за режим водія (щоб водій не працював понаднормово) і максимум 2% за дотримання схеми маршруту. Якщо якісь показники стануть неактуальними, наприклад, перевізники бездоганно дотримуватимуться маршруту, то їх можуть змінити.
Аби забезпечувати оплату на першому етапі впровадження е-квитка, працюватиме 150 контролерів. Кондукторів у транспорті не буде. При вході у транспортний засіб в контролера буде змога вимкнути всі валідатори. Валідувати свої поїздки зобов’зуватимуть усіх, зокрема пільговиків. Це потрібно для того, щоб порахувати кількість людей, які користуються пільгами і зрозуміти необхідну суму дотацій.
Львів’янам обіцяють Сервісний центр обслуговування абонентів електронного квитка, куди можна буде звернутися з запитаннями. Кожен користувач матиме свій елеткронний кабінет.
На впровадження е-квитка у Львові залишилося 15 місяців. Перші валідатори мають з’явитися в місті на початку 2021 року.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті