Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 291 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Марія Фурсіна

З 17 по 23 травня в Україні триває Тиждень безпеки дорожнього руху. У зв’язку з цим 18 травня відбувся форум «Дорожня безпека: технології та інновації», організований з ініціативи Офісу підтримки реформ Міністерства інфраструктури.

Наразі в Україні все ще дуже високий рівень травматизму на дорогах. Рівень постраждалих унаслідок аварій в Україні суттєво перевищує аналогічні показники на тисячу жителів в Європі. Так, минулого року внаслідок дорожньо-транспортних пригод загинула 3541 людина, травмувалися 31 тисяча осіб. Що роблять, аби його знизити?

Створення безпечної інфраструктури

Як повідомив Олександр Кава, заступник Міністра фінансів України, 5% коштів із Державного дорожнього фонду, створеного у 2018 році, спрямовують на підвищення безпеки дорожнього руху. Спочатку вони йшли на інфраструктуру дорожнього руху, зокрема, на облаштування кільцевих розв’язок замість перехресть. Це дозволяє суттєво зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод на перехрестях.

Завдяки кільцевим розв’язкам кількість ДТП зменшується на 70%. Водії такі розв’язки проїздять зі швидкістю 30-40 км/год, тому в разі аварії імовірність людських жертв мінімальна. Натомість на традиційних X- і T-подібних перехрестях швидкість руху і швидкість зіткнення може бути високою і викликати серйозні наслідки.

У 2021 році на заходи безпеки буде спрямовано 2,5 мільярда гривень.

Розвиток громадського транспорту

Якісний та розвинутий громадський транспорт в містах є необхідною умовою для зменшення заторів і зниження рівня ДТП. Важливо також стимулювати використовувати залізничний транспорт, який є найбезпечнішим і найшвидшим.  Наприкінці травня – на початку червня парламент має ратифікувати проєкт Urban Transport II, реалізований разом із Європейським інвестиційним банком та Європейським банком реконструкції та розвитку.

 Усе ще – контроль і покарання, а на безпечні умови

Йшлося на форумі і про необхідність упровадження програми Vision Zero, яка передбачає недопущення смертей чи серйозних ушкоджень у ході користування транспортною системою. Про це розповідав Антон Геращенко, заступник Міністра внутрішніх справ. За його словами, смертність на дорогах в Україні потрібно знизити щонайменше втричі.

Утім, судячи з виступу посадовця, українські підходи все ще орієнтовані на пошук причин аварій в людських помилках і покаранні за них. Натомість європейські стандарти від цього відмовилися і переорієнтувалися на створення дизайну доріг, що унеможливлює смертність.

Читайте також: Шведські експерти про безпеку руху: «Усі ми порушуємо ПДР, але ніхто не заслуговує на смерть через це»

Антон Геращенко наголошував на «низькому рівні культури водіїв» та «низькому рівні культури на дорогах». Йшлося про підвищення штрафу для пішоходів і велосипедистів за порушення ПДР, а також про необхідність носити  світловидбивні елементи на дорогах за межами населених пунктів у нічний час. Нагадаємо, транспортні експерти називають таку вимогу «витонченим способом перекласти відповідальність за вбивства на дорогах з водіїв на їхніх жертв». Як відомо, основною причиною аварій на дорогах в Україні є перевищення швидкості.

«На Луганщині четверо дітей йшло по нічній дорозі. У суботу водій п’яний збив чотирьох дітей. Одна загинула, друга дитина отримала тяжкі травми, інші двоє – теж травмовані. Водію немає жодного виправдання. Він буде нести кримінальну відповідальність за це. Але якщо б на дітях були світловідбивні знаки, то можливо навіть п’яний водій побачив би їх і об’їхав або затормозив. І шкода була би меншою», – заявив Антон Геращенко.

Читайте також: У Раді хочуть збільшити штрафи для пішоходів-порушників. Пояснюємо, чому це погана ідея

Зазначив чиновник і про необхідність зміни системи збору коштів від штрафів. Замість того, щоб потрапляти в загальну казну, вони мають йти окремо на розбудову дорожньої інфраструктури.

Під час форуму відбувся також майстер-клас із надання базової домедичної допомоги і тестування Dräger Alcotest.

Фото: Влад Самойленко

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button