Десять років тому Ілон Маск почав просувати футуристичну транспортну технологію — гіперлуп. Концепцію, щоправда, винайшов не він. В Україні слово стало мемом, після того, як міністр інфраструктури запропонував замінити гіперлупами застарілі залізничні потяги, які рухаються «лише» зі швидкістю 500-600 км/год. Гіперлуп навіть з’явився у національній транспортній стратегії: мовляв, територією України мають пройти п’ять маршрутів.
Із того часу кількадесят стартапів намагалися створити вакуумний потяг, який би доправляв пасажирів зі швидкістю, близькою до швидкості звуку — понад 1200 км/год. Ніхто з них так і не досягнув успіху, але найтривалішим із проєктів був стартап HyperloopTT, повідомляє Bloomberg.
Відданим прихильником концепції гіперлупа був професор архітектури Каліфорнійского університету Лос-Анджелеса Крейг Годжеттс. Він співпрацював із HyperloopTT і, зокрема, допомагав з розробкою дизайну станцій.
Інтерес інвесторів до гіперлупа з роками падав, контракти розривалися, і компанії не вдалося запустити жоден із проміжних проєктів: ані 320-кілометровий маршрут у Південнній Кореї в 2017-му, ані в Китаї та Еміратах у 2018-му.
Під французькою Тулузою компанія збудувала тестовий майданчик завдовжки 320 метрів. Спорудили трубу, але встановити там вакуумну систему так і не змогли. Торік мер передмістя Кюньо нарікав, що HyperloopTT закинули майданчик, на локації місяцями ніхто не з’являється.
Зараз HyperloopTT все ще покладає надії на гіперлуп на Великих озерах: 550-кілометрову ділянку між Чикаго і Клівлендом і 215-кілометрову від Клівленда до Піттсбурга. Цього року сподіваються пройти екологічну експертизу, але хоч якісь роботи не почнуться раніш, як за три-п’ять років, навіть за оптимістичного сценарію.
Коли Ілон Маск говорив про гіперлуп, він наводив як приклад можливий маршрут між Лос-Анджелесом і Сан-Франциско завдовжки 560 кілометрів. Наразі замість гіперлупа його Boring Company спромоглася вирити лише 27-кілометровий тунель у Лас-Вегасі, яким їздять електромобілі Tesla.
Торік у твіттері компанії з’явився допис «почалося повномасштабне випробування гіперлупа», який супроводжувала картинка з електрокаром Tesla. Оглядачі нічого не зрозуміли. «Навіщо поміщати “теслу” у вакуумний тунель? Люди не зможуть там їхати, вони задихнуться», — дивувався Дуглас Харт, професор механічної інженерії МІТ.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті