У першій маршрутці Києва запровадили безготівковий проїзд
Є деякі відмінності оплати в маршрутці та муніципальному громадському транспорті.
Є деякі відмінності оплати в маршрутці та муніципальному громадському транспорті.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У першій київській маршрутці запровадили безконтактний проїзд, повідомляє Київ Цифровий.
Валідатор зі функцією оплати банківською карткою, телефоном і Карткою киянина встановили на маршруті №444, що курсує від Виставкового центру до вулиці Метрологічної. Цим маршрутом оперує приватний перевізник Союз-Авто.
Також можна розрахуватися у маршрутці транспортною карткою «Київ Цифровий», але не придбаними поїздками, а з електронного гаманця. Через різницю тарифів звичайні поїздки з транспортної карти та абонементи у маршрутках не діятимуть. Це означає, що маршрут не інтегровано в загальну систему громадського транспорту.
Щодо Картки киянина, то її адаптували під новий функціонал валідаторів. Валідатори автоматично будуть перевіряти, чи прив’язана до картки киянина пільга. Якщо ні — шукатиме придбані поїздки. Якщо ж немає і їх, спише оплату, як зі звичайної банківської картки.
Незабаром кількість маршрутів із валідаторами має збільшитися.
Як зазначає транспортний експерт Іван Черниш, кілька років тому валідатори вже працювали на маршрутці №208 від Київпастрансу, але сам маршрут був примарним і зараз вже не функціонує. Також в маршруті №250 перевізник Авен-Єзер встановлював власну систему безготівкової оплати, яка дозволяла лише оплату банківською карткою.
Крім власне можливості для пасажирів сплатити за проїзд безготівково, з’являється також можливість GPS-диспетчеризації транспорту (валідатори мають вбудований трекер), більш чіткий облік пасажиропотоку з прив’язкою до часу та навіть географічних координат, а такж облік пільговиків та повноцінна компенсація за них.
Черниш, однак, звертає увагу на те, що зараз у Києві певна кількість маршрутів працює без чинних договорів на перевезення. Також рухомий склад великої кількості маршрутів не відповідає договорам. У таких маршрутках буде юридично неможливо встановити валідатори.
Ще одна проблема: дохід власника маршруту, зарплата водія та інші витрати — це гроші, отримані з пасажирів за день. Проїзд, оплачений через валідатор, позбавляє водія та власника цих щоденних коштів, тож перевізник муситиме міняти систему взаєморозрахунків.
КМДА роками зволікала з доєднанням приватних перевізників до безготівкової системи оплати. У відповіді на нещодавню петицію заявили, що питання відклали на час дії воєнного стану та ще дев’ять місяців після його скасування.
Однак днями анонсували технічне тестування електронного квитка на окремих маршрутах приватних перевізників. Зазначають, що йдеться лише про технічну складову інтеграції маршрутках до загальної системи.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті