Американське місто замінило громадський транспорт мікроавтобусами, які приїздять на виклик
Громадський транспорт погано працював у містечку з населенням менш як 50 тисяч людей.
Громадський транспорт погано працював у містечку з населенням менш як 50 тисяч людей.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У вересні 2020 року в місті Вілсон, Північна Кароліна, скасували муніципальні автобуси й натомість запустили сервіс, найближчим аналогом якого є Uber Shuttle, повідомляє AP.
Громадський транспорт погано працював у містечку з населенням менш як 50 тисяч людей. Ситуація значно погіршилася з пандемією коронавірусу.
Так, 64-річний Девід Банн не міг користуватися автобусами через занадто великі інтервали. Після того, як у маломобільного чоловіка — він мав переломи двох хребтових дисків — зламався автомобіль, пересуватися стало вкрай складно. А для того, щоб купити продуктів, йому необхідно подолати чотири кілометри і ще стільки ж назад. Це окрема проблема американських міст: райони з обмеженим доступом до здорової їжі називають «продовольчими пустелями». Зараз Девід їздить мікроавтобусами.
Муніципалітет замовив у нью-йоркської компанії Via розробку мобільного застосунку для муніципального сервісу виклику мікроавтобусів. Принцип роботи RIDE аналогічний Uber і Lyft, з тією різницею, що частку витрат субсидує місто.
Пасажир платить за поїздку 2,50 долара. За кожного додаткового пасажира доплачують ще по долару, діти до восьми років їдуть безкоштовно. Можна навіть придбати 20-доларовий проїзний на 10 поїздок. Хто не має смартфона, може замовити мікроавтобус за телефоном. Водій приїздить зазвичай протягом 15 хвилин після виклику. Сервіс працює в робочі дні з 5:30 до 19:00, а також у суботу. До пасажирів на колісних кріслах приїздить відповідно обладнане авто.
Троє з десяти працюючих мешканців Вілсона не мають власного автомобіля. Вважають, що це один із чинників, що впливають на високий рівень безробіття в місті. Зараз кожен другий пасажир користується сервісом саме, щоб дістатися на роботу.
У США, особливо в маленьких містах на півдні, громадський транспорт вважається засобом пересування для бідняків. У Вілсоні вважають, що сервіс мікроавтобусів, які викликаєш, як таксі, сприймається без цієї стигми. Кількість пасажирів зросла на 300%.
Компанія Via, яка розробила систему, сім років тому намагалася запровадити «маршрутки» в окремих районах Верхнього Іст-Сайду на Мангеттені, до яких не доходило нью-йоркське метро. Але в мегаполісі компанію сприймали радше як конкурента Uber, а не оператора громадського транспорту.
Першим містом, яке підписало контракт із Via, став Остін, головне місто Техасу. Сервіс запустили в районах, які не покривала мережа громадського транспорту.
Кай Монаст із Інституту транспортних досліджень при Університеті штату Північна Кароліна, вважає, що зрештою Вілсон повернеться до звичайних автобусів зі сталими маршрутами, але й мікроавтобуси теж залишаться. Дані про виклики та поїздки дозволять розробити маршрути якомога ефективніше.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті