Комори, більше кімнат, готові квартири: як змінився попит на нове житло під час війни?
До великої війни більша частка квартир у новобудовах продавалася на стадії котловану. Зараз вже ні.
До великої війни більша частка квартир у новобудовах продавалася на стадії котловану. Зараз вже ні.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Києві та області продається 35-40% квартир від довоєнного рівня — водночас це вдвічі-втричі більше, ніж торік, повідомляє The Page з посилання на експертів ринку нерухомості.
До великої війни більша частка квартир у новобудовах продавалася на стадії котловану. Зараз покупці бачать таку схему як надто ризикову, тому основні продажі починаються на етапі готового житла, зазначає засновник компанії M4U Володимир Даниленко.
До вторгнення 45% продажів становили об’єкти з терміном введення в експлуатацію півтора-два роки — адже вони були дешевші. Тепер ця частка впала до 11-15%, зазначає комерційна директорка «Інтергал-Буд» Анна Лаєвська.
Хоча однокімнатні квартири, як і раніше, користуються найбільшим попитом і все ще становлять понад половину всіх продажів — суттєво зросла частка двокімнатних та трикімнатних.
Раніше таких помешкань продавалося не більше 15%, на сьогодні це близько 30% від усіх продажів, зауважує Лаєвська.
«Це родини держслужбовців та військовослужбовців. У них зазвичай є діти. Їм потрібно просторе, комфортне помешкання», — пояснює вона Лаєвська. Більшість покупців такого житла — ті, хто скористався програмою єОселя.
За останній рік зріс попит на приміщення, які раніше вважалися малоліквідними, — комори, паркінги, підвальні приміщення.
«Комори, які забудовники давали у подарунок, сьогодні — тренд. Тому що люди хочуть зберегти речі у захищеному місці. Раптом що, цю комірку на п’ять квадратних метрів можна розглядати як особисте сховище», — пояснює Лаєвська.
За прогнозом співзасновника INSPI Development Володимира Семенцова, надалі ціни зростатимуть в середньому на 3-5%. Для порівняння, прогнозована інфляція наступного року становитиме 9,7%.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті