Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 277 днів. За цей час ми опублікували 23486 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

23 січня під час вечірньої повітряної тривоги, що тривала майже три години, було зупинено весь громадський транспорт, включно з маршрутками. Через це під час ракетної загрози на зупинках утворились скупчення людей, ціни на таксі складали від 500 до 1000 гривень, а деякі люди просто йшли додому пішки.

Під час тривоги традиційно зупинився увесь наземний комунальний транспорт, проте вчора почали зупиняти й маршрутки, каже депутатка Київради Ксенія Семенова. Наприклад, на вулиці Вадима Гетьмана, що поруч зі станцією метро «Шулявська», на смузі для громадського транспорту під час тривоги стояли понад 20 маршруток.

Через зупинку руху громадського транспорту зросли ціни на таксі: деякі попрямували до метро, де також утворилось велике скупчення людей, дехто, не маючи коштів на таксі, залишився чекати на зупинці разом з десятками інших, а хтось просто пішов додому пішки. У цей час водії громадського транспорту залишались всередині своїх транспортних засобів, чим також були наражені на небезпеку.

Ксенія Семенова вважає, що зупиняючи і маршрутки також, начальник КМВА Сергій Попко і директор Дептрансу Руслан Кандибор хочуть показати, що вони не працюють на користь приватних перевізників. Депутатка назвала посадовців «геніальними управлінцями» та нагадала, що кияни вже 7 разів збирали необхідну кількість голосів під петиціями про скасування зупинки транспорту під час тривог. З досвіду двох років обстрілів, рішення зупиняти транспорт позитивного впливу на безпеку не має, підсумовує депутатка.  

Чому транспорт зупиняється?

Скупчення людей на Либідській. Фото: Альона Дєньга

У серпні 2022 року Рада оборони Києва ухвалила рішення, згідно з яким громадський транспорт повинен зупинятись під час повітряної тривоги. Спершу водії повинні були висаджувати пасажирів «у безпечному місці», але у травні 2023 року їх зобовʼязали доїжджати до найближчого укриття.

Киянам рішення про зупинку транспорту не сподобалось одразу: перша петиція з вимогою скасувати це обмеження зʼявилась ще у серпні 2022 року. З того часу таких було вже майже 10 – наразі на сайті електронних петицій зареєстрована ще одна. Попри великий запит у суспільстві, влада продовжує відхиляти всі петиції з цього приводу і мотивує своє рішення заходами безпеки.

У квітні 2023 року директор департаменту муніципальної безпеки Роман Ткачук заявив, що поліція має зупиняти маршрутки, які продовжують рух під час повітряних тривог, проте приватні перевізники активно продовжують рух під час загрози обстрілів – принаймні так було до 23 січня.

Натовп на станції метро «Либідська». Фото: Пасажири Києва

Зупинка транспорту впливає і на доходи міста: «Київпастранс» прозвітував, що у 2022 році перевіз на 40,9% менше пасажирів, ніж у 2021, а дохід скоротився до 1,37 мільярда гривень. Зокрема у 2022 році з 5:00 до 23:00 у столиці тривоги тривали 631 годину, що еквівалентно місячному простою транспорту або 200 мільйонам гривень доходу. Година простою транспорту завдає столиці збитків на 8,7 мільйона гривень – економічні втрати за час повномасштабного вторгнення вже перевищують 9,7 мільярда гривень.

Нагадаємо, нещодавно в застосунку «Київ Цифровий» стався збій – кияни не можуть оплатити проїзд та паркування, а деякі не отримували сповіщення про відбій повітряної тривоги.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button