Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Перехрестя біля Банку Англії. Фото: Tom Skipp/Bloomberg

У Лондонському Сіті, кварталі хмарочосів та фінансовому центрі Лондона, відбувається пішохідна революція: вулиці, колись спроєктовані під автомобілі та вантажівки, розширюють та перетворюють на громадські простори, повідомляє Bloomberg.

Біля Банку Англії, що знаходиться у центрі Сіті, знаходиться перехрестя, на якому перетинаються аж девʼять вулиць. Поруч розташована станція метро Bank, якою щоранку користуються десятки тисяч лондонців – років 20 тому при виході зі станції перше, що можна було відчути – це запах вихлопних газів, розповідає голова Комітету планування Лондонського Сіті Шраван Джоші. Нагадаємо, що Сіті є самоврядною одиницею, яка знаходиться під управлінням Корпорації Лондонського Сіті – муніципальної адміністрації на чолі з лорд-мером.

Гранітові лави на Mansion House Street. Фото: Tom Skipp/Bloomberg

Минулого року транспортним засобам, окрім автобусів та велосипедів, заборонили вʼїзд на перехрестя у будні дні з сьомої ранку по сьому вечора – це цілих 12 годин на добу. Окрім цього, на вулиці Mansion House Street, що знаходиться на перевантаженому перехресті, встановили три лави з білого граніту. У Лондонському Сіті сподіваються, що вони спонукатимуть працівників кварталу та перехожих перепочити посеред жвавої вулиці.

Минулого місяця торговельному центру Royal Exchange shopping center, що знаходиться на перехресті та у приміщенні якого раніше знаходилась біржа, дозволили встановити різдвяні деревʼяні будиночки, у яких продавали глінтвейн. Шраван Джоші каже, що такі покращення змінюють думку лондонців про Сіті – він поступово змінює образ із недружнього до пішоходів фінансового центру на місце, куди хочеться потрапити. Історикиня архітектури Емі Томас вважає, що якби працівник Сіті з 1980-х потрапив би сюди зараз, він би побачив «зовсім інший світ».

На вулиці Threadneedle Street розширюють тротуар. Фото: Tom Skipp/Bloomberg

Томас додає, що пандемія COVID-19 пришвидшила зміни у кварталі, проте вони назріли вже давно. У 20 столітті вулиці кварталу проєктували під службові автомобілі, вантажівки та таксі, проте теракт 1993 року у Сіті змусив місцеві компанії замислитись над пішоходизацією – вибухівку тоді провезли в одній із вантажівок. Місцева влада поступово змінює стан речей, проте робить це без особливого розголосу, адже такі ініціативи як Ulez, запровадження обмеження у 30 км/год та запровадження «15-хвилинних міст» вже наштовхнулись на опір суспільства.

Сьогодні 97% подорожей Сіті відбуваються пішки, на велосипеді або в громадському транспорті. Минулого року велосипеди стали найбільш популярним способом пересування у Сіті – вони вперше обійшли машини та таксі. Транспортна стратегія Сіті передбачає до 2044 зменшити кількість моторизованих транспортних засобів на 50% від показників 2017 року.

Які плани у Сіті та що вже вдалось зробити?

Десятки років на вулиці Fleet Street розташовувались підприємства з виробництва газет – вони вже давно переїхали звідти, проте широкі вулиці, які проєктували спеціально під вантажівки, що перевозили чорнила та папір, залишились.

Вигляд вулиці Fleet Street зараз. Фото: Tom Skipp/Bloomberg

Минулого місця студія архітектури та дизайну Gensler разом з бізнес-групою із Fleet Street оголосили про багатомільйонний план реконструкції вулиці: проїзну частину звузять, пішохідні переходи зроблять синхронізованими, а також встановлять парклети (невеликі громадські зони на тротуарах – ред.) та висадять дерева. Гарет Робертс, що працює у компанії з нерухомості, каже, що таке оновлення вулиці привабливе для орендодавців, адже орендарі готові платити більше за місцевість, яка створена для людей.

Майбутній вигляд переходу на Fleet Street. Візуалізація: Gensler
Фото: Tom Skipp/Bloomberg. Візуалізація: Gensler

Планують зробити пішохідною й іншу вулицю: широку проїзну частину біля Собору святого Павла Корпорація Сіті планує перетворити на пішохідну площу розміром з футбольне поле – вона стане однією з найбільших у місті. Площа простягатиметься від колишнього Музею Лондона до Собору та створить пішохідну зону від житлового комплексу Barbican estate та офісів Сіті до Моста Міленіум.

Вгорі – проєкт реконструкції біля Собору святого Павла, внизу – реконструйована вулиця Strand. Фото: Tom Skipp/Bloomberg, David Thorpe/Alamy. Візуалізація: LDA Design for City of London

Схожий проєкт вже втілили на вулиці Strand, що знаходиться зовсім поруч із Сіті. Раніше церква Сент-Мері-ле-Стренд була оточена дорогою з обох боків та стояла на самотньому острівці посеред вулиці – водії автобусів називали це місце «Свята Мері перекриває дорогу». Нещодавно біля церкви облаштували пішохідну площу – тепер там гуляють студенти та відвідувачі галереї, що поруч.

Попри успіхи кампанії, не всі в місті радіють змінам: деякі радники Корпорації Сіті вважають, що настільки обмежувати рух автомобілів у Сіті не варто. Вони кажуть, що, оскільки фінансовий квартал відомий на весь світ, сюди приїжджають бізнесмени з різних країн – вони розраховують, що зможуть легко та швидко дістатись з аеропорту до офісу. Джеймс Томсон, один із радників, навіть вважає, що Сіті ризикує стати «бізнес-Діснейлендом», якщо пішоходизацією продовжать.

Голова Комітету планування Шраван Джоші відповідає на це так: на його думку, Сіті ніколи не стане повністю пішохідним. «Уявіть собі заворушення на вулицях, якщо банки не зможуть отримати капучино вранці», – жартує він.

Нагадаємо, у Лондонському Сіті хочуть звести ще 11 хмарочосів, а від будіцництва величезної сфери-екрана відмовились.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button