Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото ілюстративне. Джерело: Борис Корпусенко / «Вечірній Київ»

Одеська міська рада заборонить паркувати самокати за межами спеціальних майданчиків, як повідомляє NE:Urban. Виконавчий комітет скасував рішення за 2021 рік, яке визначало місця для паркування електротранспорту на тротуарах. Надалі міська влада планує дозволити залишати самокати лише на платних парковках і в кишенях для транспортних засобів. Точний перелік місць для паркування визначатимуть разом з компаніями, які надають послуги з прокату.

На засіданні виконавчий комітет проголосував за внесення змін до Міської цільової програми розвитку електротранспорту на 2022-2026 роки. Таке рішення директор Департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Володимир Хитренко пояснює змінами в українському законодавстві, згідно з яким електросамокати тепер визначаються як транспортний засіб. За словами очільника департаменту, внаслідок цього паркувати самокати на тротуарах не можна.

Однак NE:Urban стверджує, що така ініціатива має низку проблем. Зокрема, заборона паркувати електросамокати на тротуарах через визнання їх транспортними засобами суперечить факту, що велосипеди також визначаються законом як транспорт уже багато років. Але це не заважає залишати їх не на проїжджій частині.

Також внаслідок рішення одеської влади втрачається головна мета використання прокатних самокатів. Адже вони перестають бути транспортом «останньої милі», оскільки дістатися кінцевого пункту призначення вже буде неможливо. Взагалі, як відзначає NE:Urban, самокати не спричиняють проблему запаркованості дворів, вулиць і тротуарів, що могло б заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Щоб унормувати паркування електросамокатів експерти пропонують виокремити певні зони, у яких користувачам нараховуватимуть бонуси в разі зупинки самоката саме на цій локації. А сенс впровадження спеціальних зон паркування NE:Urban бачить лише у межах центральної частини міста, де стиснені умови та велика кількість важливих пам’яток архітектури.

У травні Одеська міськрада встановила на Трасі здоров’я (прогулянковій зоні вздовж узбережжя) спеціальні знаки про заборону руху будь-яким транспортом окрім велосипедів. Очільник міста Геннадій Труханов тоді зазначив, що аналогічні правила також хочуть запровадити і в одеських парках. Наразі у місті для користувачів персонального електротранспорту діє обмеження швидкості під час руху в парках і скверах – до 12 км/год. Проте після ситуації з Трасою здоров’я NE:Urban наголошувало, що згідно з ПДР, рух електросамокатами на велодоріжці не заборонений. А щоб уникнути небезпеки для пішоходів, слід не дозволяти їм рухатися велосмугою.

Закон про визнання самокатів і моноколіс транспортними засобами почав діяти в Україні у 2023 році. Тоді врахували рекомендації, напрацьовані велоспільнотою. Згодом нові правила для самокатів затвердили у Львові, підписавши Меморандум про співпрацю між містом та операторами прокату електросамокатів Bolt, eWings і Bike Now. Зокрема, компанії зобов’язувалися встановити обмеження швидкості на електросамокатах до 20 км/год. А на окремих міських локаціях – парках, скверах і пішохідних зонах – швидкість повинна обмежуватися до 15 км/год. Тут також забронили паркувати самокати.

Раніше ми пояснювали чому містам по всьому світу складно адаптуватися до електросамокатів. Адже до цього вони десятиліттями намагалися покращити велоінфраструктуру, аж раптом майже моментально стався вибух популярності самокатів. Тому чимало міст виявилися не готовими до такого і навіть почали повністю забороняти сервіси оренди.

Зараз кожен муніципалітет намагається виробити правила користування орендними електросамокатами. Наприклад, у Нью-Йорку та Сінгапурі заборонено їздити тротуаром, у Польщі не можна обганяти пішоходів, а у Копенгагені самокати навіть повністю забороняли у 2020 році й дозволили повернутися лише рік по тому з суворішими обмеженнями. Найнижча в Європі швидкість електросамокатів у 2022 році була встановлена у Любліні – 5 км/год. У минулому році влада фламандських муніципалітетів на околицях Брюсселя почала забороняти електричні самокати через кількість дорожньо-транспортних пригод. А у Відні в 2023 році встановили 200 спеціальних паркувальних зон, які унеможливили паркування на тротуарах.

Повністю заборонили оренду електросамокатів і в Парижі, після проведення референдуму. Місто стало однією з перших столиць, яка заборонила оренду лише через п’ять років після того, як однією з перших дозволила. До цього електросамокати в Парижі, де транспорт можна було залишити де завгодно та забрати за допомогою мобільного додатку, були дуже популярними. Однак у 2020 році, після скарг на хаотичне використання самокатів, місто запровадило нові правила, зокрема, зменшило кількість операторів, автоматично відстежувало транспортні засоби та обмежувало швидкість.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button