Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 348 днів. За цей час ми опублікували 23973 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Річка Либідь. Фото: КМДА

Київрада ухвалила за основу детальний план території (ДПТ) у межах бульвару Дружби Народів, вулиць Великої Васильківської, Євгена Коновальця, Володимиро-Либідської, Казимира Малевича, залізниці у Голосіївському районі Києва. Зокрема, ДПТ передбачає закриття річки Либідь у колектор для облаштування заїздів до ТРЦ Ocean Mall.

Як пише «Націонал-Урбанізм», згідно з прийнятим ДПТ річку вздовж залізничних колій планують загнати в колектор, а нагорі – прокласти дорогу. Під час голосування депутати озвучували аргументи про необхідність розвитку міста і зняття навантаження з доріг центру.

Фрагмент схеми з ДПТ. Джерело схеми: «Націонал-Урбанізм»

Створення дороги поверх Либеді потрібне для облаштування заїздів у майбутній ТРЦ Ocean Mall, як пояснює «ЦЕГЛА». Розробила ДПТ компанія Terra Project. ТРЦ Ocean Mall, який практично поглине модерністську «Тарілку» на Либідській площі, будує бізнесмен Вагіф Алієв.

ТРЦ Ocean Mal. Візуалізація: NAI Ukraine

Навесні цього року стало відомо, що Вагіфа Алєіва підозрюють в ухиленні від сплати податків. Також бізнесмену належать такі київські ТРЦ як Mandarin Plaza, Lavina Mall і Blockbuster Mall. У ЗМІ зустрічається інформація, що Алієв можливо має зв’язки з росіянами та будував торгову нерухомість за їхні кошти, про що зокрема розповідала «Економічна правда».

А одним з головних проєктних рішень ДПТ є розміщення на вул. Антоновича, 136-138 поруч з палацом «Україна» багатофункціонального комплексу – 33-поверхового ЖК А136 Highlight Tower.

Комплекс А136 Highlight Tower. Візуалізація: ЛУН

Вперше на огляд громадськості проєкт ДПТ у Голосіївському районі представили у 2019 році. Вже тоді стало відомо про плани будівництва дороги по руслу річки та закритого каналу загальною протяжністю 1,2 км. Однак проєктувальники запевняли, що у цьому місці Либідь сильно забруднює інтенсивний рух автомобільного й залізничного транспорту, через що нафтопродукти потрапляють у стоки з дощем і розталим снігом. Цим обґрунтовували правильність рішення закрити річку в колектор.

Пізніше у компанії Terra Project заявили, що розроблять альтернативний варіант ДПТ, не заховуючи Либідь у колектор.

Проте депутати ухвалили проєкт ДПТ разом з деякими правками. Зокрема, Київрада повинна створити робочу групу з залученням Київської організації спілки архітекторів для розробки змін до генплану та здійснити перевірку виконання петиції «Про визнання долини річки Либідь зоною екологічного лиха» і міської програми екологічного благополуччя на 2022-2025 роки в частині благоустрою та екологічного оздоровлення басейну Либеді.

Нагадаємо, що восени 2023 року підземну ділянку річки Либідь біля підніжжя Лисої гори розчистили. Звідти вивезли майже три тисячі кубометрів замуленого ґрунту, гілок дерев і побутового сміття. Тоді у КМДА повідомили, що наступним етапом стане ревіталізація річки.

На початку 2024 року стало відомо, що на реконструкцію гідротехнічних споруд та розчищення Либеді витратять 68 мільйонів гривень. Тоді повідомлялося, що русло річки перебуває в аварійному стані і потребує усунення причин, що можуть призвести до затоплення колекторів і території довкола.

Коментарі:

    grekoving :

    Бульвар Миколи Міхновського

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button