Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Вікімедіа

У 2020 році Агентство громадського транспорту Лос-Анджелеса Metro припинило стягувати плату за проїзд у своїх автобусах через пандемію коронавірусу. Його представники стверджують, що за цей період вони забезпечили безкоштовними поїздками 281 млн людей, пише Сurbed.

Агентство ненавмисно провело, можливо, найбільший експеримент із безкоштовного проїзду в історії США. Збір плати за проїзд відновився минулого тижня. Впродовж двох років агентство вивчало, як люди пересуваються (або не пересуваються) містом. Тепер Metro використовує цю інформацію для покращення послуг, зокрема прокладання маршрутів та впровадження пільг для окремих груп населення.

Під час пандемії пасажиропотік у Лос-Анджелесі впав не так сильно, як у інших американських містах. Відтак пасажиропотік у безоплатних автобусах наближався до 80% від доковідного рівня.

За даними Американської асоціації громадського транспорту, пасажиропотік автобусів відновлювався швидше, ніж на залізничному транспорті, де плату за проїзд продовжували стягувати.

Експеримент став можливим, адже бюджет Metro не надто залежить від плати за проїзд. Поїздка коштує 1,75 долара, а загальна сума зібраних коштів становить лише 6% загальної виручки — близько третини цієї суми йде назад на контроль за платою.

Читайте також: У Лос-Анджелесі планують впровадити безквитковий проїзд для більшості пасажирів

Після експерименту компанія запропонувала щотижневі та місячні абонементи зі значною знижкою для пасажирів з низьким доходом — вони передбачають безкоштовний проїзний протягом наступних 90 днів, — та для школярів.

Metro також розглядає інші переваги свого експерименту із безкоштовним проїздом. За даними агентства, автобуси на дві секунди скоротили так званий «час простою» на кожній зупинці, що прискорило посадку на 10%. Це, своєю чергою, зменшує кількість шкідливих викидів. Також безоплатні поїздки скоротили використання особистих автомобілів, зменшивши викиди парникових газів у місті.

Загалом близько 100 міст по всьому світу пропонують безкоштовний громадський транспорт, переважно в Європі. Люксембург став першою країною, яка зробила весь громадський транспорт безкоштовним. Також у Парижі обговорюють ідею скасувати оплату за проїзд у 2026 році.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button