Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23464 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Unsplash

Щороку забруднення повітря стає причиною 400 тисяч передчасних смертей в Євросоюзі, стверджується у звіті Європейського суду аудиторів.

Європейські аудитори підрахували, що через брудне повітря країни ЄС додатково втрачають сотні мільярдів євро на медичні видатки.

Стандарти якості повітря, ухвалені в ЄС 20 років тому, не поширюються на всі європейські країни. Наприклад, норми забруднення у Кракові вважаються неприйнятними у Брюсселі. Більш того, європейські стандарти є нижчими за рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я, йдеться у статті The World Economic Forum.

За словами одного з авторів звіту Януша Войцеховського, від наслідків забруднення повітря гине вдесятеро більше європейців, ніж від транспортних аварій.

Аналітики дослідного інституту Berkeley Earth підрахували, що в найзабрудненіших місцях Європи шкоду від повітря можна порівняти з викурюванням семи сигарет на день.

Концентрація шкідливих речовин у повітрі Європи. Інфографіка: berkeleyearth.org

Концентрація шкідливих речовин у повітрі у світі. Коричневі зони вказують на еквівалент 25 сигарет на день. Інфографіка: berkeleyearth.org

Одним зі способів боротьби з забрудненням повітря вважають зменшення кількості автомобілів на вулицях міст, зокрема запровадження днів без авто. Багато міст світу проводять день без авто щороку у вересні. Зокрема, у Болівії підрахували, що цього дня забруднення повітря зменшується на 60-70%.

Цьогоріч КМДА також закликала водіїв на один день відмовитися від автомобілів, проте зазвичай київські автомобілісти ігнорують цю рекомендацію, а влада практикує замало заходів, які б мотивували пересідати на громадський транспорт. Кілька разів на рік у Києві проводять акцію Велосипедом на роботу, але цей захід не є масовим відносно загального населення міста. Водночас, у деяких містах влада у цей день знижує тарифи на громадський транспорт, перекриває центр міста тощо.

Сьогодні в КМДА повідомили, що 90% антропогенних джерел забруднення повітря Києва – це «пересувні джерела», тобто транспорт. За останні 20 років концентрація діоксиду азоту в місті зросла на 50%, а формальдегіду на 200%. Це – наслідок зростання кількості автомобілів.

За словами директора Центральної геофізичної обсерваторії ім. Бориса Срезневського Олександра Косовця, Київ входить до першої десятки міст України із найбільшим забрудненням повітря. Експерт вважає, що крім скупчення автотранпорту, для всіх районів Києва є великою проблемою скорочення площ зелених насаджень та заміна скверів на висотні будинки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button