Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 292 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Будівництво та розширення доріг у Норвегії лише збільшило перевантаженість трафіку. Такого висновку дійшли дослідники Інституту економіки транспорту Норвегії, проаналізувавши проєкти будівництва доріг в Осло (Південний коридор) та Олесунні (тунель Бліндгейма), повідомляє Мобільність Львова з посиланням на Science Norway.

Ці два проєкти призвели до збільшення кількості автомобілів на дорозі, й відповідно, заторів. Хоча досі поширеною є думка, що будівництво розв’язок і розширення доріг пришвидшує трафік.

«Нову пропускну здатність поступово зайняли машини. З часом рух уповільнився ще більш, аніж раніше, і все більше водіїв застрягали у вузьких місцях. Іншими словами, перевантаженість зросла», – зазначила керівниця дослідження Ауд Тенней.

«Мету побудови доріг сьогодні насправді трохи важко зрозуміти», – додає вона.

Проблема полягає у розповзанні міста, пояснюють дослідники. Мірою розростання міста збільшуються відстані між пунктами та збільшується потреба у дорогах. Відповідно, чим більше ви будуєте доріг, тим більше розповзається місто – це наче зачароване коло. Щобільша міська розкиданість неминуче призводить до щобільшої перевантаженості доріг.

Один із таких прикладів – передмістя муніципалітетів Вестбю та Ес, де переважає приватна малоповерхова забудова з великими відстанями між пунктами призначення. До певного часу рух тут був безперешкодний, що сприяло збільшенню попиту на житло та робочі місця. Та згодом на дорогах з’явилися затори.

Вирішити проблему, як вважають дослідники, може ущільнення в центрі міста, зупинка розвитку на околицях, розвиток громадського транспорту, велосипедної та пішохідної інфраструктури, обмеження руху автомобілів.

Парламент Норвегії нещодавно вирішив прагнути нульового зростання – це означає, що кількість автомобілів не повинна збільшуватися. Приріст руху має здійснюватися за рахунок громадського транспорту, пересування велосипедом та пішки.

Інше дослідження, проведене нещодавно у США, також виявило, що розширення і будівництво доріг сприяє заторам.

Раніше ми пояснювали, як компактність забудови у Ванкувері сприяє комфортній транспортній мережі.

Фото: Alexandr Bormotin, Unsplash

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button