Учасником тендеру на будівництво метро на Виноградар стала лише одна компанія
Раніше дві компанії подавали скарги з підозрою про умови тендера для конкретного переможця, однак Антимонопольний комітет відмовив у задоволенні.
Раніше дві компанії подавали скарги з підозрою про умови тендера для конкретного переможця, однак Антимонопольний комітет відмовив у задоволенні.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Група компаній «Автострада» стала єдиним учасником тендера на будівництво метро на Виноградар. Вартість робіт вона оцінила у 13 мільярдів 785 мільйонів грн. Водночас очікувана вартість, оголошена Київським метрополітеном, становить понад 13 мільярдів 956 мільйонів грн.
Згідно з тендером, перша черга будівництва Сирецько-Печерської лінії метро передбачає ділянку зі станціями «Мостицька» й «Проспект Правди» та ділянку відгалуження у бік майбутньої станції «Виноградар». Роботи мають бути завершені до кінця 2026 року.
Наразі «Автострада» відновлює ділянку метро на синій гілці між станціями «Деміївська» та «Либідська».
Нагадаємо, що наприкінці минулого місяця одна з компаній подала скаргу до Антимонопольного комітету з підозрами про умови тендера на будівництво метро на Виноградар для конкретного переможця. Однак орган скаргу не задовольнив.
Скаржилася на умови закупівлі компанія «Міськбудінвест», яка заявила про нібито порушення українського законодавства. На її думку, тендерна документація обмежувала конкуренцію серед учасників, через що фірма не змогла прийняти участь в аукціоні.
Зокрема, компанія зазначала, що до головного інженера Київський метрополітен висунув некоректні вимоги – обов’язкову наявність дозволу проводити роботи в електроустановках напругою до та понад 1000 В. Однак зазвичай головний інженер не займається такою роботою.
Також метрополітен вимагав забезпечити виконання договору про закупівлю банківською гарантією в розмірі 5% від загальної вартості, що становило занадто велику суму.
На думку «Міськбудінвест», такі умови могли бути створені замовником робіт для перемоги конкретного учасника аукціону. Згодом ТОВ «НЬЮХАУС» подав ще одну скаргу з подібною аргументацією – підозрою щодо цілеспрямованого обмеження конкуренції у закупівлі. Однак Антимонопольний комітет відмовив у задоволенні і цієї скарги.
Тендер на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії у бік Виноградаря Київський метрополітен оголосив в середині травня. Спершу вартість ділянки оцінювали у 6,3 мільярда гривень, але згодом сума зросла майже до 14 мільярдів.
Будувати станції «Мостицька» і «Проспект Правди» почали у 2019 році. Але з початком повномасштабного вторгнення будівництво гілки зупинили. У 2022 році поліція провела майже 30 обшуків у компаніях, які були пов’язані зі спорудженням лінії метро, та заявила про незаконне привласнення понад пів мільярда гривень.
Відновили будівельні роботи на початку 2023 року. Але в грудні метрополітен через суд розірвав договір із «Київметробудом» через те, що підрядник будував метро надто повільно. З компанією продовжують судитися, сподіваючись повернути частину грошей.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті