Як у Львові працює трамвай на Сихів і скільки займає поїздка з околиці до центру?
Архітектор Олександр Шутюк провів тестдрайв трамваю, який сполучає центр зі спальним районом Сихів.
Архітектор Олександр Шутюк провів тестдрайв трамваю, який сполучає центр зі спальним районом Сихів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У 2017 році у Львові завершили трамвайну лінію, яка сполучає центр зі спальним районом Сихів на південно-східній околиці. Позаяк львів’яни нерідко критикують цей трамвай за нібито ненадійність і часті затримки, архітектор і урбаніст Олександр Шутюк провів тестдрайв і опублікував результати у своєму влозі.
Він називає трамвай на Сихів одним з найважливіших інфраструктурних проєктів у Львові за останні десятиліття (а «Хмарочос» вважає одним із найкращих урбаністичних проєктів десятиліття в Україні). До його появи поїздка на Сихів була майже як виїзд в інше місто. Трамвайну лінію почали будувати у 2014 році, у 2016-му запустили перші трамваї, а завершилося будівництво наступного року.
Лінія завдовжки 11,5 кілометра коштувала 16 мільйонів євро, з яких чотири Львів отримав як грант від Німеччини, шість як кредит від ЄБРР, а решту шість мільйонів оплатили з міського бюджету.
У березні цього року Шутюк протягом тижня їздив з кінцевої на Сихові до кінцевої на Соборній площі трамваєм №8. Його поїздки припадали на ранкові та вечірні години пік – о восьмій ранку й о шостій-сьомій вечора.
Як виявилося, поїздка стабільно займає 29-30 хвилин. Навіть сівши не на той маршрут, пропустивши зупинку та зробивши пересадку, Шутюк зміг доїхати до центру за 36 хвилин.
Більшість часу трамвай їде відокремленою смугою. Раніше проблемним відрізком шляху був Стрийський ринок, біля якого трамвай постійно стояв у заторі, долаючи кількасот метрів за пів години. Однак торік там встановили делінеатори попри обурення водіїв. Нагадаємо, що у Львові існує рух автомобілістів «проти заторів» – його учасники виступають за ліквідацію виділених смуг, які, на їхню думку, і є винними в затримках руху.
У суботу трамвай зламався, але рух відновили доволі швидко – Шутюк зазначає, що не встиг допити каву, куплену в кіоску поряд.
Нагадаємо, цьогоріч у Києві нарешті почнуть проєктувати так званий трамвай у центр: продовження швидкісної лінії трамваю з Борщагівки до станції метро «Палац спорту». Низка транспортних експертів також вважає, що у столиці було б доцільніше збудувати швидкісний трамвай або метробус на Троєщину замість довгоочікуваного метро. У найближчі роки вдасться збудувати лише перші станції метро, які не доходитимуть власне до Троєщини.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті