Умови для конкретного переможця: тендер на будівництво метро на Виноградар призупинили через скаргу
Антимонопольний комітет прийняв до розгляду скаргу, яка заявляє про обмеження метрополітеном конкуренції серед учасників.
Антимонопольний комітет прийняв до розгляду скаргу, яка заявляє про обмеження метрополітеном конкуренції серед учасників.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Тендер на будівництво метро на Виноградар призупинили через скаргу одного з учасників торгів до Антимонопольного комітету, яку прийняли до розгляду. Інформація про це з’явилася у системі Prozorro.
Скаргу на умови закупівлі, які нібито порушують українське законодавство, подала компанія «Міськбудінвест». На її думку, тендерна документація обмежує конкуренцію серед учасників, через що фірма не може прийняти учать в аукціоні.
Зокрема, компанія зазначила, що до головного інженера київський метрополітен висуває некоректні вимоги. Йдеться про наявність дозволу проводити роботи в електроустановках напругою до та понад 1000 В, хоча головний інженер зазвичай цим не займається. Як вважає «Міськбудінвест», така умова могла бути створена замовником робіт для перемоги конкретного учасника аукціону.
Також скаржник заявив, що назва тендеру в оголошенні та документації відрізняється від назви у проєкті договору. Внаслідок цього казначейство може не пропустити оплату. А ще метрополітен вимагає забезпечити виконання договору про закупівлю банківською гарантією в розмірі 5% від загальної вартості, що становить занадто велику суму:
«Блокування значних фінансових активів учасника переможця може негативно вплинути на якість та строки виконання робіт. Тому, переконливо просимо зменшити розмір забезпечення виконання договору про закупівлю до 0,5%, що дасть змогу взяти участь у закупівлі більшому колу учасників».
Згодом компанія ТОВ «НЬЮХАУС» подала ще одну скаргу з такою ж аргументацією – підозрою щодо цілеспрямованого обмеження конкуренції у закупівлі. Зараз скарга очікує на розгляд.
Тендер на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії у бік Виноградаря київський метрополітен оголосив в середині травня. Спершу вартість ділянки оцінювали у 6,3 мільярда гривень, але згодом сума зросла майже до 14 мільярдів. Наразі пошук підрядника для виконання робіт призупинили до отримання висновків від Антимонопольного комітету щодо умов тендерної документації.
Колишній очільник метрополітену Брагінський запевняв, що метро на Виноградар обов’язково буде добудоване. Зокрема, він обіцяв здати станції «Мостицьку» та «Варшаську» до кінця 2024 року. Проте у травні цього року тимчасовий керівник метрополітену Віктор Вигівський заявив, що гілку на Виноградар планують завершити за два з половиною роки.
Нагадаємо, що будувати станції «Мостицька» і «Проспект Правди» почали у 2019 році. Але з початком повномасштабного вторгнення будівництво гілки зупинили. У 2022 році поліція провела майже 30 обшуків у компаніях, які були пов’язані зі спорудженням лінії метро, та заявила про незаконне привласнення понад пів мільярда гривень.
Відновили будівельні роботи на початку 2023 року. Але в грудні метрополітен через суд розірвав договір із «Київметробудом» через те, що підрядник будував метро надто повільно. З компанією продовжують судитися, сподіваючись повернути частину грошей.
Правоохоронці звинувачують «Київметробуд» у махінаціях з грошима: зокрема, у 2019 році посадовці поклали понад 1,5 мільярда гривень на депозит і забрали собі нараховані відсотки. Детальніше про причини зупинки будівництва метро читайте у цьому матеріалі «Хмарочоса».
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
© Хмарочос | 2024
Треш, це просто гра на публіку.