Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Будівництво метро на Виноградар. Фото: Олексій Самсонов / «Вечірній Київ»
«Київський метрополітен» уклав договір на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії в напрямку Виноградаря. Виграла тендер група компаній «Автострада», яка єдина приймала участь у торгах. Наразі вона відновлює ділянку метро на синій гілці між станціями «Деміївська» та «Либідська».
Згідно з тендером, перша черга будівництва Сирецько-Печерської лінії метро передбачає ділянку зі станціями «Мостицька» й «Проспект Правди» та ділянку відгалуження у бік майбутньої станції «Виноградар». Роботи мають бути завершені протягом 30 місяців.
Будівництво планують розпочати найближчими місяцями. Загальна сума інвестицій у проєкт становить понад 50 мільйонів доларів. Для уникнення зупинок у будівництві «Автострада» також розраховує на кредитні кошти та власний обіговий капітал у межах одного мільярда гривень.
Нагадаємо, що тендер на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії у бік Виноградаря «Київський метрополітен» оголосив в середині травня. Спершу вартість ділянки оцінювали у 6,3 мільярда гривень, але згодом сума зросла майже до 14 мільярдів.
Однак група компаній «Автострада» стала єдиним учасником тендера на будівництво метро. Виконання робіт вона оцінила у 13 мільярдів 785 мільйонів грн. Хоча очікувана вартість, оголошена «Київським метрополітеном», становила понад 13 мільярдів 956 мільйонів грн.
Раніше одна з компаній подала скаргу до Антимонопольного комітету з підозрами про умови тендера для конкретного переможця. На думку підприємства, тендерна документація обмежувала конкуренцію серед учасників, через що фірма не змогла прийняти участь в аукціоні.
Зокрема, компанія зазначала, що до головного інженера «Київський метрополітен» висунув некоректні вимоги – обов’язкову наявність дозволу проводити роботи в електроустановках напругою до та понад 1000 В. Однак зазвичай головний інженер не займається такою роботою.
Згодом інша компанія подала ще одну скаргу з подібною аргументацією – підозрою щодо цілеспрямованого обмеження конкуренції у закупівлі. Проте Антимонопольний комітет відмовив у задоволенні обох скарг.
Будувати станції «Мостицька» і «Проспект Правди» почали у 2019 році. Але з початком повномасштабного вторгнення будівництво гілки зупинили. У 2022 році поліція провела майже 30 обшуків у компаніях, які були пов’язані зі спорудженням лінії метро, та заявила про незаконне привласнення понад пів мільярда гривень.
Відновили будівельні роботи на початку 2023 року. Але в грудні метрополітен через суд розірвав договір із «Київметробудом» через те, що підрядник будував метро надто повільно. З компанією продовжують судитися, сподіваючись повернути частину грошей.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті