Компанія, що будуватиме метро на Виноградар, не гарантує завершення робіт у 2027 році, хоча тендер вимагає – до кінця 2026
Засновник компанії вважає, що поки триває війна місто навряд зможе виділити обіцяні 14 мільярдів грн, а тоді роботи зупинять.
Засновник компанії вважає, що поки триває війна місто навряд зможе виділити обіцяні 14 мільярдів грн, а тоді роботи зупинять.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Очільник компанії «Автострада», яка займатиметься будівництвом метро на Виноградар, не може прогнозувати відкриття станцій на 2027 рік. Про це Максим Шкіль, засновник групи MS Capital, до якої входить «Автострада», розповів у інтерв’ю «Економічній правді».
«З будівництвом цього об’єкта є багато проблем. Не була проведена належна консервація, доведеться багато переробляти. Питання фінансування має ключове значення. Якщо будемо бачити відсутність перспективи фінансування цього об’єкта, тоді точно будемо зупиняти роботу», – зазначив Шкіль.
У серпні «Київський метрополітен» уклав договір на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії в напрямку Виноградаря з компанією «Автострада», яка була єдиним учасником тендеру. Наразі вона також відновлює ділянку метро на синій гілці між станціями «Деміївська» та «Либідська».
Згідно з тендером, перша черга будівництва Сирецько-Печерської лінії метро передбачає ділянку зі станціями «Мостицька» й «Проспект Правди» та ділянку відгалуження у бік майбутньої станції «Виноградар». А роботи мають бути завершені до 30 грудня 2026 року.
Будівництво планують розпочати найближчими місяцями. Загальна сума інвестицій у проєкт становить понад 50 мільйонів доларів. Раніше компанія заявляла, що для уникнення зупинок у будівництві «Автострада» також розраховує на кредитні кошти та власний обіговий капітал у межах одного мільярда гривень.
Нагадаємо, що тендер на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії у бік Виноградаря «Київський метрополітен» оголосив в середині травня. Спершу вартість ділянки оцінювали у 6,3 мільярда гривень, але згодом сума зросла майже до 14 мільярдів.
Проте Максим Шкіль виразив сумніви, що така сума на будівництво метро буде виділена, якщо війна продовжиться і надалі. Однак поки тривають лише підготовчі роботи, які будуть виконуватися до середини 2025 року. Тільки після цього почнуться більш доровартісні роботи.
«Ми уклали контракт з мінімальною передоплатою, у ньому передбачена можливість відмовитися від обладнання, тому що воно частково виготовлене. Тобто якщо ми будемо бачити, що ситуація з війною не покращується, місто не має грошей на будівництво цього об’єкта, ми зупинимо отримання цієї техніки і в цей напрямок інвестувати не будемо» – пояснює Шкіль.
Будувати станції «Мостицька» і «Проспект Правди» почали у 2019 році. Але з початком повномасштабного вторгнення будівництво гілки зупинили. У 2022 році поліція провела майже 30 обшуків у компаніях, які були пов’язані зі спорудженням лінії метро, та заявила про незаконне привласнення понад пів мільярда гривень.
Відновили будівельні роботи на початку 2023 року. Але в грудні метрополітен через суд розірвав договір із «Київметробудом» через те, що підрядник будував метро надто повільно. З компанією продовжують судитися, сподіваючись повернути частину грошей.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті