«Укравтодор» анонсував будівництво нової кільцевої навколо Києва. Наскільки це реально?
На презентації проєкту депутати від «Слуги народу» наголошували, що його мають реалізувати вже за нового, «більш ефективного» мера.
На презентації проєкту депутати від «Слуги народу» наголошували, що його мають реалізувати вже за нового, «більш ефективного» мера.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У середу, 12 серпня, у КВЦ «Парковий», головному офісі президентської партії «Слуга народу», презентували проєкт нової Київської обхідної дороги, яка має «забрати з Києва увесь трафік, що проїжджає через місто».
Попри те, що початок цього будівництва вже анонсували трохи більше двох років тому (тоді цей проєкт називали Великою кільцевою дорогою або ВКАД, а закінчити першу його ділянку мали у 2021 році), присутні спікери натхненно дивилися у майбутнє.
Зокрема, вони наголошували, що новий об’єкт включено до президентської програми «Велике будівництво», а тендер на зведення першої його ділянки вже проголошений — і тому критикували адміністрацію Віталія Кличка, яка, на їхню думку, зовсім не займається транспортними проблемами Києва.
Так, заступник керівника Офісу Президента Кирило Тимошенко пояснював, що через Київ проходять п’ять міжнародних трас і щодня проїжджають близько 600 тисяч автівок. 40% з них — це транзитний трафік, який перевантажує і без того закорковані київські вулиці, та вкриває їх ще густішим смогом.
При цьому Київ, продовжував він, залишається чи не єдиним європейським містом, що досі не має власної кільцевої дороги, яка могла б значно скоротити цей транзит — і зробити життя киян «більш екологічним і комфортним».
За задумом, Київська обхідна дорога стане 150-кілометровою магістраллю, яка об’єднає сім великих трас навколо Києва. Вона дещо відрізняється від попередніх проєктів, які передбачали зведення повноцінної кільцевої дороги. Старе кільце мало перетинати Дніпро двома новозбудованими мостами: через Київське водосховище між Лютежем і Старими Петрівцями на півночі та Канівське водосховище біля Українки на півдні.
Читайте також наш матеріал про те, чим відрізняються київські кільцеві дороги: Три «кільця»: як столичні медіа заплутались у об’їзних дорогах навколо Києва
Тепер, за словами голови Укравтодору Олександра Кубракова, проєкт вирішили зробити раціональнішим: прибрали північний міст, який було б дорого зводити через глибоководність ділянки і де все одно не було б значного трафіку — і залишили тільки південний, 25-кілометровий.
Саме напівкільце розіб’ють на шість ділянок, які мають завершити за п’ять-шість років (якщо, наголошують спікери, буде «достатнє і стабільне фінансування», то розпочати роботи можна вже у 2021 році). Першими планують з’єднати траси Київ -Чоп та Київ-Одеса, витративши на це 12 мільярдів гривень.
Всього ж обхідна дорога має обійтися у 85 млрд гривень — і гроші на неї сподіваються знайти у «міжнародних партнерів, які вже зацікавилися проєктом».
За підрахунками дорожників, нова напівкільцева має відвести від Києва 70% вантажівок, скоротить час проїзду через місто на 60 хвилин, а також значно краще поєднає між собою обласні міста: Бориспіль, Бровари, Ірпінь, Обухів, Українку, Ворзель та Васильків.
Василь Володін, голова Київської обласної державної адміністрації, взагалі вважає, що її будівництво перетворить Київщину на «туристичний кластер з новими готелями, торгівельними площами і робочими місцями для жителів області». Головне лише — довести проєкт до кінця.
А з цим, як виявилося, є проблеми. Окрім наразі невідомих джерел фінансування, потрібно розв’язувати питання, наприклад, із землею, на якій вестимуть будівництво — адже тут багато де розташовані житлові будинки та сільськогосподарські угіддя.
За словами депутата та екс-кандидата у мери Києва Олександра Дубінського, з більшістю їхніх власників вдасться домовитися про переселення. Але є, мовляв, і чимало ділянок, які «незаконно викупили» забудовники — і з цим доведеться розбиратися правоохоронцям.
Також «слуги» наголошують, що цей проєкт буде складно розвивати без співпраці із київською мерією та депутатським корпусом. Тож частково презентація нагадувала передвиборчий виступ Ірини Верещук, кандидатки у мери Києва від «Слуги народу», яку спікери одразу проголошували «нашим майбутнім мером, що сформує якісну міську владу» і висловлювали сподівання, що вже за кілька місяців «обхідна дорога отримає нове дихання».
Верещук, у свою чергу, підтвердила, що цей проєкт цілком можливо втілити за одну каденцію — так само, як і знайти на нього гроші. А поки що, вже наприкінці року, Укравтодор зобов’язується підготувати всю необхідну проєктну документацію для початку будівництва.
Нагадаємо, що у 2018 році, як стверджували чиновники, готовність проєктної документації на будівництво першої ділянки ВКАД складала 96%.
Читайте також: Хайпанемо трішечки: як міністр Омелян запускав український Hyperloop
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті