Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Будівництво метро на Виноградар. Фото: Олексій Самсонов / «Вечірній Київ»

«Київський метрополітен» уклав договір на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії в напрямку Виноградаря. Виграла тендер група компаній «Автострада», яка єдина приймала участь у торгах. Наразі вона відновлює ділянку метро на синій гілці між станціями «Деміївська» та «Либідська».

Згідно з тендером, перша черга будівництва Сирецько-Печерської лінії метро передбачає ділянку зі станціями «Мостицька» й «Проспект Правди» та ділянку відгалуження у бік майбутньої станції «Виноградар». Роботи мають бути завершені протягом 30 місяців.

Будівництво планують розпочати найближчими місяцями. Загальна сума інвестицій у проєкт становить понад 50 мільйонів доларів. Для уникнення зупинок у будівництві «Автострада» також розраховує на кредитні кошти та власний обіговий капітал у межах одного мільярда гривень.

Нагадаємо, що тендер на продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії у бік Виноградаря «Київський метрополітен» оголосив в середині травня. Спершу вартість ділянки оцінювали у 6,3 мільярда гривень, але згодом сума зросла майже до 14 мільярдів.

Однак група компаній «Автострада» стала єдиним учасником тендера на будівництво метро. Виконання робіт вона оцінила у 13 мільярдів 785 мільйонів грн. Хоча очікувана вартість, оголошена «Київським метрополітеном», становила понад 13 мільярдів 956 мільйонів грн.

Раніше одна з компаній подала скаргу до Антимонопольного комітету з підозрами про умови тендера для конкретного переможця. На думку підприємства, тендерна документація обмежувала конкуренцію серед учасників, через що фірма не змогла прийняти участь в аукціоні.

Зокрема, компанія зазначала, що до головного інженера «Київський метрополітен» висунув некоректні вимоги – обов’язкову наявність дозволу проводити роботи в електроустановках напругою до та понад 1000 В. Однак зазвичай головний інженер не займається такою роботою. 

Згодом інша компанія подала ще одну скаргу з подібною аргументацією – підозрою щодо цілеспрямованого обмеження конкуренції у закупівлі. Проте Антимонопольний комітет відмовив у задоволенні обох скарг.

Будувати станції «Мостицька» і «Проспект Правди» почали у 2019 році. Але з початком повномасштабного вторгнення будівництво гілки зупинили. У 2022 році поліція провела майже 30 обшуків у компаніях, які були пов’язані зі спорудженням лінії метро, та заявила про незаконне привласнення понад пів мільярда гривень.

Відновили будівельні роботи на початку 2023 року. Але в грудні метрополітен через суд розірвав договір із «Київметробудом» через те, що підрядник будував метро надто повільно. З компанією продовжують судитися, сподіваючись повернути частину грошей.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button