Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 277 днів. За цей час ми опублікували 23484 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Раніше ми писали, як через пандемію коронавірусу почала змінюватись транспортна мобільність у Франції, Великої Британії та Італії. Так, деякі європейські міста змінили пріоритети з «міста для машин» на «місто для людей»  — наприклад, розширяючи мережу велодоріжок або створюючи тимчасові велосмуги вздовж вулиць, як в Парижі та Мілані.

Наміри розвивати велоструктуру також озвучили у Києві та ще трьох містах України. Варто зазначити, що карантин посприяв зміцненню пріоритету пішоходів та більшої ролі громадського транспорту у пересуванні містом. Наприклад, в Единбурзі планують розширювати тротуари та виділяти окремі смуги для міських автобусів.

Посткарантинні зміни не оминули і громадські простори, особливо — заклади харчування, які тепер не можуть працювати, якщо не дотримуються умов соціального дистанціювання. Ще під час локдауну в окремих містах почали замислюватися над варіантами переоблаштування своїх  ресторанів, барів та кафе, більшість з яких почали «виходити» на вулиці.

Ми вже розповідали про облаштування зон соціального дистанціювання у закладах харчування Gastro Safe Zone від чеських архітекторів, а також про намір муніципалітету Вільнюса перетворити квартали старого міста на відкриті простори для ресторанів і кафе.

Схема розміщення столиків Gastro Safe Zone у закладах громадського харчування в чеському Брно. Візуалізація: MISS3

Тож з кожним місяцем подібних нововведень стає все більше, але при цьому нові простори не завжди залишають достатньо місця для соціальної дистанції.

Чиї вулиці?

Підбірку різних варіантів посткарантинного переоблаштування ресторанів та кафе зробило видання Bloomberg CityLab.

У Сан-Франциско розробили план «Спільні вулиці», який передбачає використання паркомісць у якості терас, але дозволяє це лише під час роботи закладів.

Схоже змінюватимуть міські простори у Джерсі. Тамтешній очільник відділу транспортного планування Барха Патель повідомив, що муніципалітет розширить простір для кафе завдяки парклетам, компактним дерев’яним майданчикам, якими можуть користуватися і пішоходи, і користувачі двоколосніго транспорту. Вони будуть встановлені на рівні бордюрів, що зробить їх більш доступними для людей з інвалідністю.

Дерев’яні парклети у Джерсі. Фото: Cyclehoop

Дерев’яні парклети у Джерсі. Фото: Meristem Design

Водночас на окремих вулицях створюватимуть кемпінги для бездомних, що дасть їм можливість дотримуватися соціальної дистанції.

У Барселоні, щоб не створювати натовпу, приймають заявки від закладів харчування на розширення своєї зони обслуговування: на вулиці можна розмістити до шести столиків, а чинні тераси дозволено використовувати лише на 75%.

Фото Лаури Ніно

«Вулиця, де я живу, раптом майже повністю заповнилась столиками. Це виглядає святково — ми в Іспанії любимо проводити час поза домівками, тому люди не дуже скаржаться», — розповідає власниця одного із таких закладів Лаура Ніно.

Тут виникає ще один конфлікт — між тими, хто любить нічне життя, і тими, хто хоче тиші та спокою, тож місцеві жителі виступають проти все більшого захоплення вулиць малими підприємцями. Схожа проблема спіткала й мешканців Старого міста у Вільнюсі. Навіть попри те, що тераси закриваються об 11 вечора, їхні гості залишаються сидіти поруч, на тротуарах.

Обкладинка: Bussiness Insider

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button