Де працює київська влада: інтерактивна мапа

Дата публікації: 9.11.2016 Розділ: Місто

Київська міська адміністрація має складну є розгалужену структуру й не всі її підрозділи розміщуються у будівлі на вул. Хрещатик, 36.

Департаменти, комунальні підприємства й управління КМДА обрали для роботи красиві історичні будинки у центральних районах міста, за якими вони доглядають. Парадокс у тому, що ці ж самі структури не в змозі забезпечити роботу з такого самого пильного догляду за усім містом.

«Хмарочос» зробив інтерактивний тур будівлями, у яких сидить київська влада та аналізує її діяльність протягом останнього часу.

 

Історія будівель – річ цікава, але давайте тепер подивимось, наскільки ефективно працюють департаменти та управління КМДА у цих розкішних спорудах.

Департамент транспортної інфраструктури

Однією з функції Департаменту транспортної інфраструктури є розвиток, вдосконалення та організація ефективного функціонування дорожньо-транспортної інфраструктури (з повним переліком функцій можна ознайомитися тут). Як департамент справляється з виконанням своїх обов’язків?

Наразі у департаменті є розроблена концепція пішоходизації Контрактової площі, проте відповідний документ, який би запустив процес створення цього проекту й досі не підписано. У цьому році було видано розпорядження про пішоходиpацію половини вулиці Сагайдачного на вихідних, але реалізацію задуму не можна назвати вдалою.

У 2015 році «Київпастранс» підписав договір на закупівлю семи нових трамваїв «Електрон». Минув рік, у місті є лише два таких трамваї. Крім того, восени 2016 року було підписано розпорядження про створення транспортної розв’язки на Печерську. Це транспортне рішення не було змодельоване згідно з транспортною моделлю міста і може спричинити низку негативних наслідків для громадського транспорту міста.

Восени цього ж року, заступник голови КМДА Ілля Сагайдак написав у себе на сторінці у Facebook, що у адміністрації є плани розширити Голосіївський проспект до восьми смуг. Заява викликала шквал критики з боку транспортних експертів у зв’язку з необґрунтованістю рішення. Згодом чиновники сказали, що заява була помилкою.

Хоча разом зі Світовим банком було запущено магістральний автобусний 114 маршрут та анонсовано ще п’ять таких, та для КМДА було розроблено Транспортну модель міста, нескладно зробити висновок, що робота департаменту не має систематичного характеру, а деякі рішення не мають відповідного економічного й транспортного обґрунтування.

Але будівлю для роботи обрано з історією й біля Дніпра. Хоча, від води працівників департаменту, що оголосив про Нову транспортну політику, відділяє багатосмугове шосе.

Департамент містобудування та архітектури

Департамент містобудування й архітектури відповідає за регулювання забудови у місті, займається питаннями містобудівного кадастру, погоджує архітектурно-планувальні частини проектів в межах своїх повноважень, координує діяльності суб’єктів містобудування. Детальніше про повноваження можна прочитати тут.

З 2015 року у підпорядкуванні департаменту знаходиться КП «Київреклама», проте це ніяк майже не допомогло з впорядкуванням зовнішньої реклами у місті. Крім того, Департамент відповідальний і за впорядкування тимчасових споруд, які час від часу зносять, але згодом МАФи повертаються на свої місця. Хоча є й прогрес з демонтажем кіосків у підземних переходах метрополітену, але тут вплив Департаменту містобудування невеликий.

За декілька останніх років департаментом було проведено декілька архітектурних конкурсів: на впорядкування Контрактової площі й «Територія гідності», проте проекти-переможці не реалізовані й досі.

Управління охорони культурної спадщини

Управління охорони культурної спадщини має зберігати об’єкти культурної спадщини у суспільному житті, а також досліджувати їх, консервувати, реставрувати й реабілітовувати. Проте нескладно прослідкувати, чи справляється управління зі своїми обов’язками. Значна кількість будинків-пам’яток архітектури знаходиться в аварійному стані, про що регулярно пише ресурс Доступ до правди. Серед них Будинок зі зміями, будинок Сікорського й багато інших, які є цінним архітектурним надбанням міста.

Систематично будинків позбавляють статусу пам’ятки архітектури, а потім зносять, розчищаючи ділянку для нового будівництва. Відтак, цієї осені знесено будинок за адресою Златоустівська, 35, зараз розбирають будівлю на вул. Сковороди, 1 яка є флігелем садиби в стилі необароко. Цієї зими обвалилася споруда за адресою вул. Богдана Хмельницького 12-14. За охорону усіх цих будівель мало б відповідати управління, яке для здійснення своєї роботи також обрало будинок зі статусом пам’ятки архітектури. Добре, що воно знаходиться у непоганому технічному стані.

КМДА

КМДА опублікувала річний звіт міста Києва за 2015 році, де представлені цифри ефективності реалізації Стратегії розвитку міста. По більшості ключових показників ріст відсутній, він є нижчим за прогнозований, або й навіть спостерігається падіння. Очікуваний індекс комфортного життя у Києві  – 120 (на 2025 рік – 181) , а за результатами роботи КМДА – 107, 1. Три з чотирьох показників по економічному розвитку нижчі, ніж заплановано. (Частка малих підприємств у реалізованій продукції міста – 15.0 з 20.0. Номінальний ВРП (валовий регіональний продукт) на душу населення – 124.2 з 135.0). Рівень безробіття населення віком 15–70 років – 7.0 з запланованих 4.6.

Невтішні показники й у розділах: інфраструктура, транспорт, соціальний захист, безпека екології та дозвілля. З таблиці (стор. 39), легко помітити, що КМДА й близько не досягла необхідних показників ефективності. Частину цих промахів можна було б списати на кризу та невтішну ситуацію в країні, але чи зробили у адміністрації все можливе, аби виконати стратегію? Питання риторичне.

Департамент охорони здоров’я

Серед функцій департаменту: управління підприємствами, установами та організаціями галузі охорони здоров’я, кооpдинaцiя їх дiяльностi, зaбезпечення квaлiфiковaною медико-сaнiтapною допомогою населення, прогнозування розвитку мережі закладів охорони здоров’я міста.

У 2014 році у КМДА лунали обіцянки запустити муніципальної компанії, яка буде страхувати киян за прийнятними цінами на отримання медичної допомоги різного типу. План реалізовано не було. З показниками, яких департамент так і не досяг у своїй роботі, можна ознайомитися у річному звіті КМДА. Зазначимо, що у вересні 2015 року у Києві було запущено проект «Поліклініка без черг» за ініціативи Kyiv Smart City спільно з Інкубатором 1991 для міських проектів.

Головне управління з питань реклами

Будівля, у якій знаходиться Головне управління з питань реклами  повністю позбавлене рекламних носіїв. З 2015 року управління є структурним підрозділом Департаменту містобудування й архітектури, а КП «Київреклама» стало йому підпорядковуватися. Статтю про хаос зовнішньої реклами у Києві можна прочитати тут. КП «Київреклама» має укладати договори з розповсюджувачами зовнішньої реклами, а також здійснювати контроль її розміщення й демонтувати, у разі порушень. Проте велика кількіcть зовнішніх рекламних носіїв у місті є незаконними й досі.

Наразі антикорупційна рада при Київському міському голові в результаті спільної роботи з експертами групи «РПР-Київ» та фахівцями, залученими Центром надання адміністративних послуг, Департаментом містобудування та архітектури, КП «Київреклама» та Асоціацією операторів зовнішньої реклами України рекомендували утворення окремого управління. 27 липня 2016 року Київрада прийняла рішення про утворення управління шляхом виокремлення відділу реклами Департаменту містобудування та архітектури. Далі проект розпорядження має бути погоджено з тими постійними комісіями, до функціональної спрямованості яких належить питання діяльності нового структурного підрозділу. Детальніше прочитати можна тут.

Опублікувати в соцмережах

Підтримати проект

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!